The Last Time I Saw Paris
- Callot, Vue du Pont Neuf, Paris
- Le Clerc, View of a Chateau and Horse Fair
- Janinet, Vue Intérieure de L’Eglise
- Pradelle, Sunset in Paris
- Meryon, Le Stryge
- Meryon, Le Petit Pont
- Meryon, Tourelle de la Rue de la Tixéranderie
- Meryon, Collège Henri IV ou Lycée Napoléon
- Meryon, Le Pont Neuf
- Lalanne, Rue des Marmousets (Vieux Paris)
- Lalanne, Démolitions pour le Percement du Boulevard St. Germain
- Lalanne, Batterie de Montmartre
- Brouet, Le Rémouleur (The Knife Grinder)
- Brouet, Le Rendez-vous des Chiffoniers
- Brouet, Le Luthier
- Brouet, Fête du Trio Montmartrois, 17 Avril, 1907
- Daubigny, Le Cèdre de Liban
- Daubigny, L’Amphithéatre du Jardin des Plantes
- Charlet, Au Jardin des Tuileries
- Ciceri, L’Hôtel de Ville in 1583
- Benoist, Le Petit Châtelet
- Bayalos, The Bastille in 1740
- Buhot, L’Hiver à Paris ou La Neige à Paris
- Buhot, La Fête Nationale au Boulevard Clichy
- Buhot, La Place des Martyrs et la Taverne du Bagne
- Buhot, Matinée d’Hiver sur les Quais
- Buhot, Le Retour des Artistes aux Champs-Elysées
- Boucherot, La Porte de Vanves
- Martial, Paris Incendié, La Lègion d’Honneur à Les Tuileries
- Lamour, Le Pont Notre-Dame
- Toulouse-Lautrec, Le Marchand de Marrons
- Toulouse-Lautrec, A la Gaieté Rochechouart: Nicolle
- Steinlen, Premier Petit Nocturne
- Steinlen, Amoureux sur un Banc
- Forain, Maison Close (Brothel)
- Forain, A la Bourse (At the Stock Exchange)
- Delcourt, Rue des Saules
- Lepère, La Rue de la Montagne Ste. Geneviève
- Lepère, Bal au Point du Jour
- Lepère, L’Abreuvoir au Pont Marie (2me planche)
- Lepère, Les Troubles au Quartier Latin
- Lepère, Tour Eiffel – Frontispice
- Lepère, Notre Dame, Vu du Quai de Montebello
- Doré, Escalier de l’Opéra à la Mi-Carême
- Zeising, Port d’Auteuil
- Gautier, La Rue St.-Julien-le-Pauvre
- Gautier, Pont de l’Archevêché
- Daumier, Saprelotte…Complet !...
- Béjot, Le Pont de Grenelle
- Béjot , Le Luxembourg
- Béjot, La Bastille (1st plate)
- Béjot, La Rue de Harlay
- Jouas, Gentilly – La Bièvre, du Pont de l’Avenue de la Republique
- Provost, Vue des Divans
- Bouchot, Le Concert Musard
- Rivière, Quai d’Austerlitz et Notre-Dame
- Whistler, Rue de la Rochefoucault
- Marin, St. Gervais from the Rue Grenier-sur-l’Eau
- Helleu, Mme Helleu Looking at the Watteau Drawings in the Louvre
- Carbonati, Pont de la Tournelle
- Heyman, Passerelle de l’Estacade, Paris
- Plowman, The Towers of Notre Dame
- MacLaughlan, Forge of the Carmelites
- Gottlob, Les Pierreuses
- Chahine, La Petite Fête aux Fortifications
- Grilade, Au Lapin Agile
- Heintzelman, Café Montmartrois
- Webster, Vieilles Maisons sur le Quai
- Herscher, Vue de la Tour de Dagobert
- Laboureur, La Cage
- Chandler, An Excavation, Paris
- Orlik, Treppenhaus am Quai Voltaire
- Scott, St. Nicolas-du-Chardonnet
- Bonnard, Place Clichy
- Delaunay, Seine Bridges
- Delaunay, The Steeple of Notre-Dame
- Delaunay, Biplane by the Ile de la Cité
- de Bruycker, L’Eglise St. Séverin, Paris
- Somm, Tête de Parisienne
La Fête Nationale au Boulevard Clichy
Etching, drypoint and aquatint, 1878, 313 x 234 mm., Bourcard/Goodfriend 127 v/viii. A fine, rich impression of this state, before the reworking and added aquatint in the symphonic margins, on laid paper with good margins; some partial skinning verso at the lower right corner not affecting the front. The holiday, one will notice from the inscription, is June 30, not July 14, for this is before Bastille Day was made the official French national holiday. The symphonic margins, first developed by Buhot in the early states of his book illustrations, are here fully put to use, being at once a decorative border and a commentary on the main subject. In essence, the marginal sketches are records of simultaneity. The device, which would be preposterous in a painting (and Buhot never used it in an oil painting), is both logical and effective in printmaking.