The Last Time I Saw Paris
- Callot, Vue du Pont Neuf, Paris
- Le Clerc, View of a Chateau and Horse Fair
- Janinet, Vue Intérieure de L’Eglise
- Pradelle, Sunset in Paris
- Meryon, Le Stryge
- Meryon, Le Petit Pont
- Meryon, Tourelle de la Rue de la Tixéranderie
- Meryon, Collège Henri IV ou Lycée Napoléon
- Meryon, Le Pont Neuf
- Lalanne, Rue des Marmousets (Vieux Paris)
- Lalanne, Démolitions pour le Percement du Boulevard St. Germain
- Lalanne, Batterie de Montmartre
- Brouet, Le Rémouleur (The Knife Grinder)
- Brouet, Le Rendez-vous des Chiffoniers
- Brouet, Le Luthier
- Brouet, Fête du Trio Montmartrois, 17 Avril, 1907
- Daubigny, Le Cèdre de Liban
- Daubigny, L’Amphithéatre du Jardin des Plantes
- Charlet, Au Jardin des Tuileries
- Ciceri, L’Hôtel de Ville in 1583
- Benoist, Le Petit Châtelet
- Bayalos, The Bastille in 1740
- Buhot, L’Hiver à Paris ou La Neige à Paris
- Buhot, La Fête Nationale au Boulevard Clichy
- Buhot, La Place des Martyrs et la Taverne du Bagne
- Buhot, Matinée d’Hiver sur les Quais
- Buhot, Le Retour des Artistes aux Champs-Elysées
- Boucherot, La Porte de Vanves
- Martial, Paris Incendié, La Lègion d’Honneur à Les Tuileries
- Lamour, Le Pont Notre-Dame
- Toulouse-Lautrec, Le Marchand de Marrons
- Toulouse-Lautrec, A la Gaieté Rochechouart: Nicolle
- Steinlen, Premier Petit Nocturne
- Steinlen, Amoureux sur un Banc
- Forain, Maison Close (Brothel)
- Forain, A la Bourse (At the Stock Exchange)
- Delcourt, Rue des Saules
- Lepère, La Rue de la Montagne Ste. Geneviève
- Lepère, Bal au Point du Jour
- Lepère, L’Abreuvoir au Pont Marie (2me planche)
- Lepère, Les Troubles au Quartier Latin
- Lepère, Tour Eiffel – Frontispice
- Lepère, Notre Dame, Vu du Quai de Montebello
- Doré, Escalier de l’Opéra à la Mi-Carême
- Zeising, Port d’Auteuil
- Gautier, La Rue St.-Julien-le-Pauvre
- Gautier, Pont de l’Archevêché
- Daumier, Saprelotte…Complet !...
- Béjot, Le Pont de Grenelle
- Béjot , Le Luxembourg
- Béjot, La Bastille (1st plate)
- Béjot, La Rue de Harlay
- Jouas, Gentilly – La Bièvre, du Pont de l’Avenue de la Republique
- Provost, Vue des Divans
- Bouchot, Le Concert Musard
- Rivière, Quai d’Austerlitz et Notre-Dame
- Whistler, Rue de la Rochefoucault
- Marin, St. Gervais from the Rue Grenier-sur-l’Eau
- Helleu, Mme Helleu Looking at the Watteau Drawings in the Louvre
- Carbonati, Pont de la Tournelle
- Heyman, Passerelle de l’Estacade, Paris
- Plowman, The Towers of Notre Dame
- MacLaughlan, Forge of the Carmelites
- Gottlob, Les Pierreuses
- Chahine, La Petite Fête aux Fortifications
- Grilade, Au Lapin Agile
- Heintzelman, Café Montmartrois
- Webster, Vieilles Maisons sur le Quai
- Herscher, Vue de la Tour de Dagobert
- Laboureur, La Cage
- Chandler, An Excavation, Paris
- Orlik, Treppenhaus am Quai Voltaire
- Scott, St. Nicolas-du-Chardonnet
- Bonnard, Place Clichy
- Delaunay, Seine Bridges
- Delaunay, The Steeple of Notre-Dame
- Delaunay, Biplane by the Ile de la Cité
- de Bruycker, L’Eglise St. Séverin, Paris
- Somm, Tête de Parisienne
La Rue de Harlay
Etching, 1910, 192 x 172 mm., Laran 290 iii/iii. Fine impression, with plate tone, on laid paper watermarked Eugène Béjot, with good margins, signed in pencil; old hinges at the top edge. The edition was 52. The Rue de Harlay (not a common tourist destination) is a cross street on the Ile de la Cité. The view here is along the Quai des Orfèvres with a bit of the Pont Neuf at the left and the Louvre in the distance. One frequently expects odd views and angles from Béjot; it is one of the things, besides his skill, that distinguishes his work from mere topographical souvenirs. One can also point to a personal peculiarity of design that occurs frequently, though not invariably, in his work, and that is his tendency to leave one quadrant of the plate, usually the lower left or the lower right, essentially blank. It makes much of his work immediately recognizable.