Félix Buhot
Master Printmaker
Master Printmaker
- Japonisme: Titre
- Japonisme: Masque en Bois
- Japonsime: Pharmacie Ivoire
- Japonisme: Génie Bronze
- Japonisme: Boite à Thé Porcelaine
- Japonisme: Vase Étain Laqué
- Japonisme: Cavalier Bronze
- Japonisme: Crapaud Bronze
- Japonisme: Barque de Dai-Ko-Ku, Bois
- Japonisme: Ex Libris, Papillon et Libellule
- Japonisme: Pharmacie Ivoire
- Japonisme: Génie Bronze
- Émail de Jean Penicaud II
- Forêt
- L'Étang de la Bièvre
- Pierrot Pendu
- Le Diable Imprimeur
- Le Couvre-Feu
- Pluie et Parapluie
- Les Noctambules
- L'Angelus
- Spleen et Idéal
- Ex Libris pour L’Ensorcelée
- La Maison Maudite
- Un Grain à Trouville
- Un Grain à Trouville
- Une Matinée d’Hiver
- Une Matinée d’Hiver
- <I>L’Illustration Nouvelle 1877</I>
- L'Embarcadère à Trouville
- La Fête Nationale
- L'Hiver à Paris
- L'Hiver à Paris
- Une Jetée en Angleterre
- La Traversée
- La Dame aux Cygnes
- L'Orage, after Constable
- L'Orage, after Constable
- Un Vieux Chantier à Rochester
- Les Voisins de Campagne
- Les Grandes Chaumières
- La Chapelle St. Michel à l'Estre
- Westminster Palace
- Westminster Palace
- Environs de Gravesend
- Environs de Gravesend
- Matinée d’Hiver sur les Quais
- Convoi Funèbre au Boulevard de Clichy
- Le Port aux Mouettes
- La Place des Martyrs
- Les Oies
- Baptême Japonais
- Le Chateau des Hiboux
- La Tiare
- Le Petit Chasseur
- Catalogue Descriptif
Un Grain à Trouville (A Storm at Trouville)
Etching, drypoint and aquatint, 1874, 160 x 238 mm., Bourcard/Goodfriend 122 iv/vii.
A fine impression, with burr, before the published state with the letters, but with the number 276 at the upper right. The image area is time toned to a light golden brown, an age patina of which Buhot was enamored. The subject matter seems more typical of Eugène Boudin than of Buhot, but Boudin never etched such a scene nor is Buhot's composition derived from any Boudin painting or sketch. Furthermore, the evocation of weather and its effect on humans and animals is a constant Buhot preoccupation.