Félix Buhot
Master Printmaker
Master Printmaker
- Japonisme: Titre
- Japonisme: Masque en Bois
- Japonsime: Pharmacie Ivoire
- Japonisme: Génie Bronze
- Japonisme: Boite à Thé Porcelaine
- Japonisme: Vase Étain Laqué
- Japonisme: Cavalier Bronze
- Japonisme: Crapaud Bronze
- Japonisme: Barque de Dai-Ko-Ku, Bois
- Japonisme: Ex Libris, Papillon et Libellule
- Japonisme: Pharmacie Ivoire
- Japonisme: Génie Bronze
- Émail de Jean Penicaud II
- Forêt
- L'Étang de la Bièvre
- Pierrot Pendu
- Le Diable Imprimeur
- Le Couvre-Feu
- Pluie et Parapluie
- Les Noctambules
- L'Angelus
- Spleen et Idéal
- Ex Libris pour L’Ensorcelée
- La Maison Maudite
- Un Grain à Trouville
- Un Grain à Trouville
- Une Matinée d’Hiver
- Une Matinée d’Hiver
- <I>L’Illustration Nouvelle 1877</I>
- L'Embarcadère à Trouville
- La Fête Nationale
- L'Hiver à Paris
- L'Hiver à Paris
- Une Jetée en Angleterre
- La Traversée
- La Dame aux Cygnes
- L'Orage, after Constable
- L'Orage, after Constable
- Un Vieux Chantier à Rochester
- Les Voisins de Campagne
- Les Grandes Chaumières
- La Chapelle St. Michel à l'Estre
- Westminster Palace
- Westminster Palace
- Environs de Gravesend
- Environs de Gravesend
- Matinée d’Hiver sur les Quais
- Convoi Funèbre au Boulevard de Clichy
- Le Port aux Mouettes
- La Place des Martyrs
- Les Oies
- Baptême Japonais
- Le Chateau des Hiboux
- La Tiare
- Le Petit Chasseur
- Catalogue Descriptif
Ex Libris pour
Etching, drypoint and aquatint, 1877, 219 x 152 mm., Bourcard/Goodfriend 116 ii/iv.
Very fine impression, before any text, on thick, tan, textured wove paper with full margins. Buhot used both his Ex Libris and Frontispice (B/G 114 and 115) to bring together different elements of Barbey d'Aurevilly's novel in a way that greatly exceeded the actual needs of the published book and, apparently, neither of them was used in the edition. In fact, Buhot was far less interested in book illustration per se than he was in literary evocation and that is what we are dealing with here.